Jakie musli na odchudzanie wybrać?

Zdrowy organizm i piękna sylwetka to często zasługa genów i predyspozycji. Jednak w większości przypadków wiąże się to z przestrzeganiem odpowiednio zbilansowanej diety, a także uprawianiem sportu. Co jeść na śniadania, by czuć się dobrze i przy okazji gubić kilogramy?

Liczyć kalorie czy nie?

Układając jadłospis można, ale nie trzeba liczyć kalorii. W przypadku chęci utraty kilku kilogramów posiłki powinny być lekkostrawne, smaczne, a przede wszystkim bogate w witaminy i składniki odżywcze.

Musli to bardzo dobry produkt, który nie tylko doda nam energii, ale też może przyczynić się do poprawy sylwetki. Odpowiednio skomponowana mieszanka musli powinna składać się z wysokiej jakości składników, ponieważ to skład determinuje liczbę kalorii w musli. Chcesz zadbać o sylwetkę? Wybierz się do dietetyka, który rozpisze Ci dietę, a pożyczka pozabankowa pomoże Ci to sfinansować.

Co powinno się znaleźć w składzie musli?

Fundamentem każdego musli są płatki zbożowe, głównie owsiane, jęczmienne czy gryczane. Dbając o sylwetkę, należy zwrócić uwagę, by w składzie znajdowała się także duża zawartość błonnika, który wspomaga pracę jelit, a także pomaga w walce z zaparciami. Dodatkowo powoduje on szybsze uczucie sytości. Częstym dodatkiem w musli są także orzechy bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, a także suszone owoce, będące źródłem błonnika. Najczęściej musli łączy się z mlekiem lub jogurtem, dzięki czemu dostarczamy organizmowi dodatkową porcję białka, co również wpływa na poziom sytości.

Skomponuj własne musli

Składy gotowych mieszanek musli w sklepach nie są często takie, jakbyśmy chcieli, a wielu producentów zamieszcza na opakowaniu informację o składzie czy zawartości energetycznej dla porcji 100 g lub 30 g.

Świetną opcją jest skomponowanie własnej mieszanki musli, dzięki czemu znajdzie się w niej to co najbardziej lubimy. Wiele firm produkujących jedzenie daje taką możliwość. Wówczas mamy do wyboru płatki owsiane, kukurydziane czy jęczmienne. Osobom dbającym o linię poleca się szczególnie płatki żytnie, które regulują przemianę materii. Mając możliwość wyboru dodatków, warto wybrać te najwyższej jakości. Świetną opcją są figi, które mają działanie przeczyszczające i przeciwwrzodowe, daktyle, orzechy, migdały czy jabłka. Osoby lubiące słodkości, powinny wybrać rodzynki czy banany suszone.

W mieszance powinny znaleźć się również suszone śliwki, które wpływają na pracę przewodu pokarmowego, a także regulują trawienie i zapobiegają powstaniu choroby wieńcowej czy nowotworów. W musli nie powinno zabraknąć także ziaren słonecznika czy siemienia lnianego. Chcesz zadbać o sylwetkę i właściwą dietę? Pożyczka pozabankowa umożliwi Ci kupno produktów spożywczych, które będą podstawą Twoich nowych nawyków żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *