Zdrowe syropy idealne na lato

Syropy tylko na zimę? Nic podobnego. Latem też można się cieszyć pysznym smakiem owocowych przetworów. I wcale nie muszą być one mniej zdrowe od tych świeżych owoców prosto z krzaczka. Do czego można ich użyć?

Do orzeźwiających napojów

Letnie upały potrafią dać się we znaki, a najlepszym sposobem na wysokie temperatury są chłodzące napoje. Czysta woda nie wszystkim smakuje, co innego, gdy doleje się do niej nieco słodkiego, owocowego syropu. Warto łączyć różne smaki, najlepiej lekko kontrastowe, jak słodka truskawka i kwaśna limonka czy delikatne maliny z wyrazistym imbirem. Syrop rozcieńczony wodą warto przed podaniem dobrze schłodzić albo wrzucić do niego kilka kostek lodu i udekorować miętą.

Zamiast do wody, owocowy syrop można wlać do mrożonej herbaty. Każdy owocowy smak będzie odpowiedni, sprawdzą się także syropy korzenne, z imbirem bądź cynamonem. Słodkie syropy, z dodatkiem karmelu lub miodu są zdrowym zamiennikiem dla białego cukru – tak samo słodzą i jeszcze nadają herbacie specyficzny, przepyszny smak.

Wieczorem, przy grillu, syropem można urozmaicić alkoholowe drinki lub niewielką ilość słodkiego płynu dolać do piwa.

Letnie desery

Syropy są dosyć gęste, dlatego mogą posłużyć jako aromatyczny sos do różnego rodzaju deserów. Owocowym syropem warto polać lody, znowu zestawiając ze sobą różne smaki, jak pomarańcza z wanilią lub czekolada z maliną. Niewielką ilością syropu można udekorować gofry z bitą śmietaną albo małe tarty z owocami.

Ciekawą propozycją na lato są jeszcze deserowe chłodniki na bazie jogurtu lub słodkiej śmietanki – do jogurtowego kremu dodaje się trochę gęstego syropu i dekoruje całość kawałkami świeżych owoców.

Dlaczego warto używać syropów?

Poza tym, że są bardzo dobre, to mają także sporo korzyści dla zdrowia. Oczywiście muszą to być syropy przygotowywane we właściwy sposób, jak te od Eterno, gdzie są tylko naturalne składniki, bez sztucznych barwników czy chemicznych polepszaczy smaku.

Naturalne syropy mają wprawdzie dość wysoką zawartość cukru, ale spora część to cukry pochodzące po prostu z owoców. Po drugie, syropów nie używa się w bardzo dużych ilościach, a raczej traktuje jako dodatek do innych potraw, więc ta wartość kaloryczna wcale nie musi być wielkim zagrożeniem dla zdrowia czy sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *