Jak Cię widzą, tak Cię piszą – czyli wizerunek firmy w Internecie

Rosnąca konkurencja i coraz większe wymagania wobec firm sprawiają, że ich głównym celem, obok konkretnych wyników finansowych, zaczynają być relacje z otoczeniem i wizerunek wśród klientów. Nie bez powodu mówi się o nich w kategoriach przewagi konkurencyjnej. Dlaczego? Czym jest wizerunek i jak o niego dbać w Internecie? O tym poniżej.

Wiem czym jest wizerunek firmy!

Oczywiście, że tak. Przecież to nic innego, jak jej obraz w oczach klientów, który powstał na podstawie indywidualnych doświadczeń, czasami opinii innych i domysłów. Dlaczego jest tak ważny? Otóż to on stanowi o unikalności firmy. Pozwala się jej wyróżnić, wzbudzić pozytywne emocje wśród klientów, ich sympatię i przywiązanie do marki, co z pewnością ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe. A oczywistym jest, że im więcej zadowolonych klientów, tym bardziej zadowolona firma!

Dlaczego Internet jest tak ważny?

Wiadomo, że na cały wizerunek firmy składa się wiele różnych rzeczy. Należy sobie natomiast zadać pytanie – gdzie są klienci? Znasz odpowiedź? Oczywiście, że w Internecie! Wystarczy chwila i można sprawdzić wszystko – od danych kontaktowych, poprzez podstawowe informacje, skończywszy na opiniach klientów. Co więcej, siła Internetu tkwi w tym, że wielu z nas – słusznie bądź nie, myśli, że chroni go pełna anonimowość i może dać upust swoim emocjom, szczególnie w przypadku niezadowolenia. Firmy muszą sobie zatem zdawać sprawę, że głos klienta jest obecnie bardziej donośny niż kiedykolwiek wcześniej.

Strona internetowa to nie wszystko

Pomyślisz, strona internetowa to podstawa – oczywiście masz racje. Obecnie firma, której nie funkcjonuje w Internecie tak naprawdę nie istnieje. Nie wystarczy umieścić jedynie danych kontaktowych, trzeba skupić się na całym projekcie, aspekcie wizualnym, a przede wszystkim treści, którą będziemy oferować. Klienci oczekują wartości dodanej – mile widziane są blogi, fachowe artykuły, czy krótkie porady, inaczej wszystko, co może zainteresować potencjalnego klienta. Oczywiście poza ładną, wartościową stroną nie można zapominać o pozycjonowaniu, bo bez tego strona może zostać niezauważona.

Oprócz strony internetowej, standardem zaczyna być również obecność w mediach społecznościowych, które są doskonałym narzędziem do budowania relacji i pozytywnego wizerunku firmy. To tam można wrzucać mniej oficjalne treści i wchodzić w interakcje z klientami, którzy mogą czynnie brać udział w dyskusji i dzielić się swoimi opiniami. Co więcej, firma powinna zawsze reagować na wpisy klientów, a szczególnie na te negatywne, o ile takowe się pojawią.

Nie można oczywiście pominąć kwestii samych reklam w Internecie i prowadzonych kampanii. Komunikacja marketingowa powinna tworzyć jeden wspólny ekosystem prezentujący zawsze tą samą, spójną jakość. To często reklama jest tym pierwszym magnesem, który przyciągnie klienta, dlatego też musi być ciekawa i po prostu dobra.

To tyle?

Budowanie wizerunku w Internecie jest bardzo ważne i ma na niego wpływ wiele elementów, które często wynikają ze strategii działania, którą przyjmie firma. Aby wzbudzić zaufanie klientów, nie można zapominać o budowaniu właściwej relacji, która jest oparta na transparentności. Co ważne, trzeba być czujnym, ponieważ ciągły rozwój narzędzi wymaga częstych optymalizacji strony. Oprócz aktywności w Internecie, nie można zapominać, że za wizerunkiem firmy stoją przede wszystkim pracownicy. Koniecznie trzeba mieć zatem na uwadze fakt, że to oni tworzą firmę, a firma to oni. Odpowiednie szkolenia sprzedażowe to ciągły rozwój, który ma ogromny wpływ na wizerunek firmy, nie tylko w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *