Chleb graham na diecie odchudzającej – tak czy nie?

Osoby dbające o linię lub wręcz intensywnie się odchudzające zmuszone są do wprowadzenia do codziennego jadłospisu pewnych restrykcji żywieniowych. Chleb graham na diecie jest jedną z dobrych alternatyw dla klasycznego białego chleba, który powszechnie jest konsumowany.

Osoby dbające na linię lub wręcz intensywnie się odchudzające zmuszone są do wprowadzenia do codziennego jadłospisu pewnych restrykcji żywieniowych. Chleb graham na diecie jest jedną z dobrych alternatyw dla klasycznego białego chleba, który powszechnie jest konsumowany. Mąka na graham jest bardzo grubo mieloną mąką pszenną, która charakteryzuje się innymi właściwościami smakowymi, a także odżywczymi niż tradycyjna mąka pszenna. Sam chleb pieczony jest z mąki z dodatkiem drożdży, a także soli. Niekiedy dodaje się do niego kwasu mlekowego. Chleb graham na diecie jest polecany, chociażby dlatego, że posiada mniejszą gęstość kaloryczną, co oznacza, że jednostka chleba graham ma mniej kilokalorii. W zależności od konkretnego chleba jest to około 190 kcal na każde 100 g gotowego produktu. Jest to nawet od 30 do 50 kcal mniej niż w przypadku klasycznego chleba z mąki białej. Mąka graham wykorzystywana do wyrobu takiego chleba ma także wiele zalet.

Wysokiej jakości mąka na graham charakteryzuje się tym, że nie jest tak bardzo oczyszczona, jak zwykła mąka, co sprawia, że zachowuje dużą ilość substancji odżywczych zawartych w pszenicy. Ma to niebagatelne znacznie, zwłaszcza w przypadku osób odchudzających się, które podczas restrykcyjnej diety, przyjmują o wiele mniej pokarmu niż wynosi ich zapotrzebowanie, a przez to dostarczają mało witamin i minerałów. Dzięki korzystaniu z mniej przetworzonych produktów, takich jak mąka graham, są w stanie w bardziej skondensowanej formie przyjąć wszystkie niezbędne do codziennego funkcjonowania mikroelementy. Dbanie o jakość produktów spożywanych w czasie dużego deficytu energetycznego jest niezwykle istotne, aby umożliwić organizmowi prawidłową regenerację, a także kontynuowanie skutecznej redukcji masy ciała bez utraty zdrowia. Chleb graham na diecie jest tutaj bardzo dobrą alternatywą dla innych źródeł węglowodanów, który trzyma odpowiedni poziom, jeśli chodzi o ilość substancji odżywczych, nie uwzględniając jedynie dostarczanych z nim kalorii, czyli wartości energetycznej, którą należy wpisać w bilans. Jest to jak najbardziej świetna alternatywa dla innych zdrowych źródeł węglowodanów, takich jak ryż, kasza lub płatki owsiane, które charakteryzują się tym, że trzeba je przygotowywać za pomocą obróbki termicznej, podczas gdy z chleba graham można szybko przygotować odpowiedni i zdrowy posiłek.

Mało przetworzone mąki mają jeszcze jedną dużą zaletę. Mąka na graham posiada relatywnie dużą ilość błonnika, co bardzo dobrze wpływa na układ trawienny. Ponadto spowalnia proces trawienia i wchłaniania się pokarmu, co sprawia, że osoba jedząca chleb z takiej mąki szybciej poczuje nasycenie, niż gdyby jadła chleb z klasycznej mąki białej. Ponadto indeks glikemiczny znacząco wpływa na wolniejszy wzrost poziomu cukru we krwi, co w przypadku osób będących na diecie redukcyjnej również jest bardzo istotne i trzeba na to zwracać uwagę, zwłaszcza gdy jest się na diecie przez dłuższy czas.

12 komentarzy

  1. Osobiście uważam że chleb graham jest lepszy i pożywniejszy od zwykłego białego chleba. Nawet moja roczna córka za takim chlebem przepada.

  2. Wypieki na mące graham to nie wyrzeczenie w stosunku to tradycyjnie mielonej mąki, a same korzyści. Bogactwo smaku, zdrowie i utrata zbędnych kilogramów.

  3. Zdrowy i pełnowartościowy chleb niż ten ze zwykłej białej mąki, która nic w sobie nie ma. Ja często uzywam mąki pełnowartościowe.

  4. Na diecie można wszystko bo liczą się kalorie i makro. Anyway graham jest najlepszy bo te białe chleby mają najmniej wartości odżywczych.

  5. Unikam jak mogę białego pieczywa, często korzystam z chleba lub bułek na mące graham. Smak jest ok. Jedyne co mi przeszkadza to to, że pieczywo graham tak świeże jak i trochę już w chlebaku leżące bardzo się kruszy przy krojeniu.

  6. Chleb i bułki graham mają to do siebie, że sycą na długi czas. Tego nie można powiedzieć np. o zwykłych kajzerkach. Duży plus dla graham za wartości odżywcze, ale jednak by schudnąć najważniejszy jest deficyt kaloryczny.

  7. Chleb i bułki graham mają to do siebie, że sycą na długi czas. W przeciwieństwie od np. zwykłych kajzerek. Duży plus dla graham za wartości odżywcze, jednak przy odchudzaniu i tak najważniejszy jest deficyt kaloryczny.

  8. Też ostatnio zmienilem swoje nawyki zywieniowe wlasnie na takie. Bialy chleb to nie to samo. Teraz raczej nie wrócę do starych nawykow.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *